FOLLOWERS

TRY THIS!!

Dulu & Kini.

::Salam::


Dulu, aku bebas bermain badminton di luar rumah bersama sepupu dan jiran-jiran.
Dulu, aku bebas bermain rounders a.k.a softball bersama sepupu dan jiran-jiran.
Dulu, aku bebas balik mengaji pada malam hari sambil menyanyi dan berselawat dengan menunggang basikal melalui kawasan gelap bersama sepupu sepapat.
Dulu, aku bebas ke kedai yang jaraknya 200 meter-500meter bersama sepupu dan kadang-kala hanya berseorangan dengan menunggang basikal, kadang-kala hanya berjalan kaki.
Dulu, aku bebas ke bank yang jaraknya 1- 2 kilometer menaiki basikal bersama sepupu sepapat.
Dulu, aku bebas pulang dari sekolah menaiki bas awam dan berjalan kaki lagi 500meter untuk ke rumah, seorang diri.

Itu dulu.
Dulu.

Kini?


Aku kasihankan budak-budak yang tak lagi sebebas aku dulu.
Osem tau, kebebasan semua tu dulu!! OSEEEEM gila! Nak2 point 1-3 tu!


Baca sini. Keep alert!



p/s: Ni tolak cerita budak-budak yang rancang sendiri penculikan diorang. Memang genius. Aku sendiri pon tak reti. HEH!

p/s: 'Bebas'; tak termasuk 'bebas' yang lain dari isi entri ni. Harap maklum. heh.

7 si penari jari menaip kata sendiri:

RazFiRa said...

betollah.. dulu selambe je balik sekolah singgah sungai mandi jap, tangkap ikan.. sekarangg???


jgn harapla


balik berjemput, makan, main game kat komputer, tido.. obesiti

hahha

butterfly said...

part pegi mengaji tu best kan kak...
mengaji makan balik rumah.. wakakka...

pegi bank kat seksyen 17... gile hebat kan...

pipoq said...

zaman dah berubah..hehehe..

delarocha said...

dulu lain, sekarang dah lain. budak2 sekarang duk dalam umah je..main angry bird :-)



ps; mohon bantuan 'like' sesuatu boleh?

NOOR FATIN said...

time kita dlu2 xreti nak plan kena culik! haha budak2 skrg pandai sgt XD

fazrulnoor said...

Setuju

huda jamil said...

setuju! dulu tak sama mcm sekarang. kalau dulu balik maghrib2 lepas main guli, sembunyi2, pondok2 ngan kawan2 pon tak pe. tapi sekarang, asal lewat sikit je hilang.

Related Posts with Thumbnails