Perkahwinan bukan perkara mainan!

::salam readers::


Situasi itu berlaku lagi.


Pagi semalam, di hotfm, topik yang dibincangkan adalah tentang 'seorang tunang ditinggalkan oleh tunangnya, dalam masa seminggu majlis perkahwinan mereka bakal berlangsung', you got what I mean?


Baru tadi, Zara juga bercerita perihal yang sama berlaku pada teman perempuannya.


Adakah situasi ni dah menjadi satu 'trend'?
Bukan 2 situasi diatas sahaja yang aku ketahui, sebelum ni ada 2 3 kes lagi.


Semasa mahu bertunang, sayang.
Dah tak sayang, lepas tangan macam TU aja, walhal majlis bakal berlangsung dalam masa terdekat.
Kad undangan sudah pun diedarkan,
Pelamin sudah mahu didirikan,
Baju pengantin sudah ditempah.

Apa seronoknya buat begini pada tunang kau yang kau tinggalkan? oh! bekas tunang.


What worst is when you give such crap reason!


Inilah yang berlaku bila kasih atau cinta yang diberi itu tidak ikhlas.



Jadi, what say you?




p/s: cuba berada pada situasi mereka.



sincerely me:

13 comments:

Cik Ezy said...

wat mcm maen kawen2 mase kecik2 dulu ye kn..
xptot betol..
nk kawen biarla betol2..

Nurul Jannah said...

tak baik wat cenggitu kan

tomato said...

err tu la .. mintak dijauhkan lah benda macam ni .. fikiran dgn perangai org mmg takleh duga kan .. skjp syg kjp x.. humm

Farhana Basri said...

emosi betul la kalau benda2 mcm ni jadi. xboleh nak fikir elok2 agaknya? kalau dia yg terkana macam tu, baru dia tau..

pipoq said...

aku bagi tips la..

sok sok kalo ada orang ajak ko kawin, ko tanya dulu apa tujuan dia ajak ko kawin tu ? apa niat sebenar dia tu ?

kalau dia jawab sebab dia cintakan ko je, baik ko pikirkan dulu masak masak nak terima ke tak...

tapi kalau dia berniat kerana Allah, insyaAllah boleh diterima pakai la tu..tapi tengok gak orang yang cakap tu..kalo kaki rempit tak pernah nak sujud cakap camtu ko suruh dia pegi daftar PERKIM dulu la baru kawin..hehehe

NOOR FATIN said...

takot sgt jadi mcm tu..wuu

mcm jiran saya plak, kad undangan dah edar, smua dah tempah, baju, hantaran dan semua2 la. sbulan sblum kenduri, tunang dia meninggal dunia, excident, ya allah, rasa sedih gila. bayangkanlah smua dah siap. itu xpela,, dia kembali pada Allah. kalau yang masih hidup dan tinggalkan kita hidup2, tak tau la rasa mcm mana. kalau putus cinta pn rasa nak gila, kalau xjadi kawin, family, sedara2 mara kawan2, semua jadi malu =,=

h A n Y S said...

Farhana Basri,


dah meghoyan agaknya, tu pasal x boleh fikir elok2, haih..

h A n Y S said...

pipoq,


dulu ang dgn isteri ang mcm mana? dia ada tny ang mcm tu tak?hehe.. *tetiba tanya soklan mcm ni hape ke hey ntah* haha

h A n Y S said...

NOOR FATIN,


kesiannya..

itulah, situasi yg ini termasok malu n maruah keluarga mcm dmainkan, kan..alahai

bedpet said...

kalau nak, katakan nak. kalau tidak,katakan tidak. ni dh tau taknak tp gatal p tunang. last2 nak kawen, ditinggalkan. sigh -.-

Tapak Kaki said...

apa la nak jadi dengan bebudak ni.. orang lain kawin dia pun nak kawin.. tapi..hurm.. malas pakcik nak kasi nasihat..bajetmacamakudahkawin..haha

h A n Y S said...

bedpet,


tak paham org mcm ni kan?! sigh

h A n Y S said...

Tapak Kaki,


so, ang kawen lah, blh bg nasihat kat org yg blom kawen..haha

;p