FOLLOWERS

TRY THIS!!

Antara Sebab Anda Tidak Digalakkan Membeli-Belah Pada Hujung Minggu

::salam readers::


Aku rasa daripada banyak-banyak entri, tajuk entri ni paling gedabak panjang. Gasak.


Kau suka shopping waktu weekend?  *annoying gila mukadimah ni -.-'* 
Fine, tukar.
Siapa suka weekend shopping?! sila jelir lidah! *failed lagi. =.='*
Fine, terus jump pada isi penting. (kan senang?! =.=)


Aku tak suka weekend shopping. Oh bukan, tak berapa berkenan. Er? bukan sama ke? Tak, tak. Ada beza.


Kenapa?


Sebab 1- Parking! Dah kalau aku yang drive, aku lah yang kena cari parking. Bila dah aku yang kena cari parking, aku lah yang terasa tensionnya. Yelah, sebab aku yang drive, akulah yang kena carik parking. (dei minachi! cakap jangan berbelit boleh ka, dei?!) Parking time2 weekend ni, pergghhh! toksah cakap, tunjuk je. Berebut-rebut orang carik parking. Ada yang nak cilok parking orang (ni aku pernah kena, kawan aku drive, bagi honk sekali, hambik! honk je pon, hik!) Pulak tu, yang agak lecehnya bilamana, orang yang nak balik, nak keluar dari petak parking, dok pakai lipstick lagi..dok kemas2 kan rambut lagi.. dok betulkan tudung lagi.. dok main sep-sep-sep-tom-tom-tom-air-pasang-dalam-surut-pukul-lima lagi.. Dei! Berlambak kereta kat belakang ni dok tunggu kau keluar, tahu?!MySpace


Sebab 2- Ramai! Tang ni yang paling aku 'bercinta' sekali. Ghamai(ramai) kemain. Sampai bersentuh bahu (ye aku tipu, aku pendek +.+')  Bergesel-gesel, bersentuh-sentuh, berapat-rapat.weh! boleh claim as sexual harassment lah.


Sebab 3- Sukar nak membeli!  Bila dah ghamai beno lah pengunjung yang 'menziarahi' shopping mall, maka nak membeli -belah bersama pon susah. Susah macam mana? Ok, kau bayangkan dalam kedai tu jual barang2 perempuan yang pergh-cantik-aku-kata-kau, kedai tu pulak kecik, jadinya bila dah ghamai orang yang suka masuk kedai tu, boleh kau bayang keadaan kedai tu macam mana? Tak termasuk lagi kalau ada 'SALE', dok berebut! Bertolak! LOL! Boleh pengsan kau tahu?!   MySpace




Itu aje lah point yang aku terpikir buat masa sekarang. Kalau kaurang ada lagi, sila tambah, tapi aku rasa, 3 point ni lah the main point. Setuju? Heh.




'Kau cakap senang lah weeh..kau kerja macam tu, nak out waktu kerja pon boleh' Hoi! kau hingat company ni HAKU yang punya, ha?! *eceh, garang leteWW*



Aku selesa dok rumah tolong mak aku kat rumah, kalau tak pon, layan blog waktu weekend,. HEHE. Tapi, most of the time, TERPAKSA jugak keluar, aku kan driver ma'am besar.. else, kalau ada hal penting nak keluar dengan member2, KENA keluar jugak.. MySpace




Btw, pasal perubahan blog aku, HAHAHA, takde siapa perasan kecuali cikgu IMANSHAH dan adik aku WANI, cikgu dah tahu sebab aku tanya dia tentang domain ni awal2 sebelum soalan ditanya kat sini, jadi soalan dah bocor disitu. Adik aku tu pulak, of course lah dia tahu, dok satu rumah. -.-. Tapi tak pe, janji tetap janji, even ayat kau nampak macam gurau je kan? mai cikgu, bagi no. fon kat emel saya, lai lai.. MySpace


Terpandang header dengan link lama. Ni yang malas ni, nak adjust balik. -.-




p/s: saja aku bold 3 perkataan tu. heh heh.

Sincerely me:

39 si penari jari menaip kata sendiri:

IMANSHAH said...

dah weekdays sibuk ngalahkan isteri PM, yang hado hanya weekend jelah

soooooour said...

hijing minggu kita relax sudah..lepak kat rmh je...hehehe..

Klara Naimm, said...

wei, aku perasan pasal hang tukar ke domain tu waktu page hang tengah loading. baru ingat nak tegur. tetiba baca entri, hang ada mention pasai ni. cis.


shopping bila-bila masa pon aku tak suka. weekend ka weekday ka. sebab aku takdak duit! HAHA

. said...

heheheh..dei, teman pon sama dei..tak
suka cari parking dei..

baik pg mall yang sediakan paking yang luas dei..mall yang tak ramai orang dei..hehehe..

Nizam Ijam said...

kalau xde duit???haha




” Nizam Ijam Dot Com”

Cinderella said...

haha shopping la pgi2 time kedai baru nk bukak..(=

Wanie said...

owh dah tau..
tukar url blog ye..hehe
lambat lak..:D

memang tak best shopping hujung minggu..
satu lagi jem teruk, kalau naik kenderaa awam kena himpit2 lagi..

ezzu said...

memg lh rmai kalu hari minggu...kn org cuti..hari lain sibuk dgn kerja tau stdy,...pe2 pun memg best kalu g kalu xde org..senang nk pilih brg,,,

pipoq said...

aku sempat nak komen je..ahaha..sbb anak aku dah tido..entri baru dok dalam draf lagi tak siap siap asyik kena layan anak aku sepanjang masa..

shopping weekend ? aku kerja pun 7 hari seminggu mane sempat nak shopping weekend..

Umie Artoqiemie said...

tahniah cuz ade domain baru. kah3.

iPai said...

eh dah tukar gambar yg kat bawah tuh ke ?

iPai said...

tak suka shopping ujung minggu ..

tp utk orang dah bekerja, itulah hari2 yang diorg nak klua kan ?

cik aisha said...

wah memang tensen kalau cari parking n bersesak2 nk belek barang...rasa cam nak pengsan berhimpit2...

Hanis Azla said...

wah.. sudah ber dot com.. bagus2.. akak pun tak suka nak shopping time weekend.. klu boleh weekend tu nak ddk rehat2 kat rumah aje.. he..he..

Prince Halilintar said...

perempuan klu bab jalan2 mmg sukakan..laki yg selalu ikot je..hehe, prince tgk kebanyakan kawan2 prince la..hehe

man yusoef said...

aku terpaksa suka shopping time weekend sbb malas nak keluar time weekdays...haha

d_LA said...

haha..dla x kira, rasa nk soping bantai je time mane..tp pilih jugaklah mall mane yg x bape sibuk..mahal sikit xpe asal senang hati nk membeli, x yah sesak2 nafas beratur nk byr.

aiman fanboy k-pop said...

kaloa aiman suka shopping masa hujung minggu..kita student nih tak ada masa nak shopping time skolah..sambil2 tuh release tension...^^...orang ramai tuh perkara biasalah...buatnya semangat nak shopping..heehee...

aiman fanboy k-pop said...

kaloa aiman suka shopping masa hujung minggu..kita student nih tak ada masa nak shopping time skolah..sambil2 tuh release tension...^^...orang ramai tuh perkara biasalah...buatnya semangat nak shopping..heehee...

pjah said...

weekend adalah hari untuk berehat..hehe
p/s:xsuka soping time weekend..dalam masa 5minit je mood ceria bleh jd spoil mood..=D

delarocha said...

hujung minggu dapat cuci mata.. huhu

HoneyBUZZin said...

Hi ..pertama kali singgah disini. Saya jarang membeli belah kecuali ada sesuatu yang sangat penting untuk dibeli...
Kalau terlalu ramai orang di mall, tentulah tidak selesa..

alif haris said...

hehe memang betul :D
tapi waktu tu je la yg free kan ..
so nk taknak terpaksa gak pegi .. huhu

saya bukan tomato said...

waaa sangat setujuuuuu !!! tapi time weekend jela klu nk kuar ngan family pon .. huhu

aleen aiden said...

aku suke shoping bile ade duet.bile ade duet shoping hari ape pon aku xkesah.kah3

Tapak Kaki said...

aku malas nak beratur panjang kat cashier.. macam-macam ragam orang kat situ..

langsung tak perasan domain ang tu.ahaha

h A n Y S said...

IMANSHAH,
kenapa mengalahkan ISTERI pm pulak? knape tak mengalahkan PM?haha~
btw,ikut leisure masing2.. =)




soooooour,
lepak sampai layan blog..hehe




Klara Naimm,
adakah itu jawapan 'alasan' je?HAHAHA..yah! itu betol! duit tu 1 medium utama ber'shopping'! haha..

h A n Y S said...

.,
dei tambi! betol tu dei!tambi, dei!
hahaha..




Nizam Ijam,
takyah lah shopping..apa susah..haha




Cinderella,
ouh, pagi2 ada koje rumah yg kena settle kan..=D

h A n Y S said...

Wanie,
ha'ah, tukar domain sndri..hehe..
kan2? =(




ezzu,
memang lah..tu pasal lah ramai..hahaha
tau pon.. =D

h A n Y S said...

pipoq,
beli barang dapor pon shopping kan..tak teman wife beli barang dapor ke..?hehe




Umie Artoqiemie,
amboi..sukanya ang..haha, btw trima kasih..:D




iPai,
haha, segan lah pulak =D

tak semestinya..ada je yg bekerja shopping on weekdays.. ;D

h A n Y S said...

cik aisha,
kan3~? hehe..




Hanis Azla,
hehe..akak bila lagi.. ;D
dok santai kat umah sambil layan family kan kak..




Prince Halilintar,
laki yg slalu ikot tu nak amek ati girlfren lah kan..haha

Si DauN CeRi said...

hahaha... sume point adalah betul. nak parking kena tawaf dulu bbrp kali. eee jadah beteiii la kan.

pehtu, kalau terlalu ramai lam mall tu, org pegang, kita pegang.. tu yg bersusun. belum yg longgok2 punya.. haru-biru.


ha3


tapi tak reti jugak duduk rumah je kalau weekend. mesti kuar rumah jugak. nama pun weekend kan.. :D

h A n Y S said...

man yusoef,
aku rela merajinkan dri shopping weekdays sbb weekend mcm point2 yg aku taip tu..haha




d_LA,
hamboi..banyak duit..hehehehe..




aiman fanboy k-pop,
orang ramai buat semangat nak shopping? lain orang lain taste nya kan dik.. ;D

h A n Y S said...

pjah,
kan..? ;D




delarocha,
hamboi..patotlah sampai pakai spek..HEHEHEHE..kidding.. ;D




HoneyBUZZin,
yap..tak selesa..btw, trima kasih singgah..:D

h A n Y S said...

alif haris,
tak semestinya waktu weekend je yg free, n tak semestinya waktu weekdays je busy, n sebaliknya..
kan..hehe..ape2 pon, masing2 ada leisure masing2.. ;D




saya bukan tomato,
hamboi, eksaited kau..hahaha..




aleen aiden,
yelah,sbb dah ada duit,bila dah ada duit,keterujaan nak ber'shopping' tu kemain tinggi lah kan, so, dah tak pikir apa dah, serbu je..kehkehkeh

h A n Y S said...

Tapak Kaki,
kat cashier pon ada macam2 ragam ea? contoh?
ang memang.. x prasan..apa yg prasan pon x tau..haha

Tapak Kaki said...

ang tak pernah tengok ke ragam kat tempat cashier tu.. kad kredit kena reject la.. dok cari club card sikit punyer lama tak jumpa sebab handbag besar sangat.. dok cari duit syiling la.. jenuh orang beratur kat belakang..

h A n Y S said...

Tapak Kaki,



hahaha..macam 'tembak' orang pompuan jaaaaa... =p

cik azeya said...

parking paling grrr. bertahun nak dapat parking . huhuh

Related Posts with Thumbnails