aku BENGAAANG! (Part II)

::salam readers::

Entri ni bukan sekuel untuk entri 'aku BENGAAANG' sebelum ni actually, cuma....urgh! malas nak taip panjang. Just let the pictures speak! (actually, takde lah banyak gambo pon, 2 je, yang lain taip gak. heh)

Date: 28.4.11

With that pale. I smile. 
actually, that was
Before the accident occurred.


After the smiled, laughed, enjoyment of having ermm... around 8 thick novels at Pesta Buku Antarabangsa. 


After the gorged at Sam Sam Korean at The Gardens Mall. 


And this was what i got.


And this was what i got!!


And this was what i got!!!


And this was what i got!!!!


And this was what i got!!!!!


And this was what i got!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Can u detect what's wrong with that car??!!
Can u?!
Can uuuu???!!!!

Side mirror dah takde dowwwwwwwwwwwwwwww! shit! of fine, tak sopan, tak elok sebut that kind of word. But who cares?! (even if u care) shit! shit! shit!!!


What happened?! 
Aku park that car elok terletak. Cantik punya parking aku bagi. Takde berebut parking dengan sesiapa pon! 
Alih2, balik dari top-up perut, ini jadinya?!


Aku, my mom and Nad, pi ke security counter. Ngadu (what else?!)
Bertanya whether ada kereta lain yang langgar or else. Meaning, nak tengok CCTV kat situ lah.


Then, he called his bos which is his  executive security turun. Chat sana, chat sini. Bertanya sana, bertanya sini, isi borang report or what so ever. Then, kami pi tempat 'kejadian' . 


Malangnya, the 'bos' cakap that, it takes time untuk check siapa punya angkara sebab CCTV jauh dari kereta aku. Bukanlah nak kata kereta aku park kat tempat tersorok. No. Tapi CCTV nya letak sana 1, sini 1, sana 1, sini 1, bla bla blaaa~ pfffttttttt


Bila the 'bos' check kereta, dia kata orang memang nak curi side mirror tu due to bawah side mirror ada kesan calar sikit macam 'pencuri' tu patahkan dari sudut atas, justeru mencalarkan bahagian bawah side mirror tu (gosh! apa punya berbelit ayat lah kau bagi) Kaurang paham tak? pleaseeee say yesssss... sebab aku takde mood nak lukis2 bagai. huh!


Plus, wayar kat side mirror tu pon kena potong dow! pergh! speechless! 
Apa sebenarnya yang jadi ha?


'Bos' tu bagi andaian yang side mirror kena curi. Sebab?
1- Based on 'kecederaan' kat kereta, tak de calar secara memanjang sepanjang kereta sama ada kat pintu atau kat 'skirting' kereta. 

2- Calar hanya kat sudut bawah side mirror je. 

Aku macam 'huh?! ada ke orang nak curi side mirror??!! 1 side je pulak tu? plus, banyak kot kereta2 mewah gila yang ada kat parking tu. Kenapa nak kat kereta yang aku bawak tu jugak?'


Untuk pengetahuan, 'bangkai' side mirror pon takde kat tempat 'kejadian'. So? *pening*


Balik rumah, pakcik aku punya andaian pulak:

1- Ni kes langgar lari ni. Dia dah langgar side mirror then dia break kan terus mirror tu. (huh?!)

Aku macam 'huh?! reason macam tu pon ada ke?' untuk andaian pakcik aku ni. U know what, kakak angkat aku pon kata gitu. Dia kata, abang dia pernah kena. Tapi takde lah sampai side mirror ghaib terus!


Aku kuciwa!
Aku sedih!
Aku murung! =.='
Aku BENGAAAAAAAAAAAANG!


Banyak2 kereta yang 'pergh!-bapak-cun!' kat The Gardens tu,  kereta aku jugak jadi mangsa kan?
Hmmm..maybe dia tahu aku driver nya kot... Yela..salah satu cara nak ngorat awek, kena melalui keretanya dulu. CIT! nak lempang?


Dah, bye! takde mood nak macam2 hari ni. 


By the way, apa pulak andaian kaurang? Cuba bagi andaian. And, pada sesiapa yang pernah kena macam ni, bagi komen apa2 pon untuk mengubat duka dan lara jiwa ku ini. MySpace





p/s: baru nak review Sam Sam Korean kat food court kat The Gardens tu. Tapi dah jadi macam ni, malas nak review for now. Not in a mood. 





Sincerely me:

20 comments:

IMANSHAH said...

simpati

nub said...

sidemirror tu kena pukoi.hehe


ok2, serius2...


kena langgaq ceq rasa..

H A N S said...

OOOMMMMMGGGGG!!! aper kejadahnyer la nk curik side mirror? sblah jer plak tu? apsal x amik dua2 jer?? org pnah kna curik wiper kete blah blakang..macam...wat the fishhh??? wiper weh!! ok2..sabar yer hanys..nk wat camner, benda da jadik...sabar tau, jgn bengang2..

pipoq said...

andaian aku sebagai CSI terlatih :

1) memang dicuri sebab harga untuk sebelah side mirror tu dipasaran gelap bernilai RM300++.

2) mungkin dia nak bawak side mirror tu pegi jumpa bomoh untuk dijampikan supaya ko akan terila gilakan si penyangak..ahahaha..

kesimpulannya dari sudut gambar yang ko letak tu (gambar kereta, bukan gambar bibik yang kat atas tu) dan bukti bukti lisan yang ko bagitau tu, jelas sekali ini adalah kejadian curi. sekian laporan dari aku, CSI level 21.

aleen aiden said...

8 novel?seriyesly?perghh..telan aer liur jap.keh3
ok,dgn sidemirror ilang.itu memang boleh buat ati pilu jugak sbenarnye.huuu

CutieIntan said...

chiaannnyer awak....sabar ek

Nazirul said...

kesiannya

h A n Y S said...

IMANSHAH,

it's ok dah.. ;)

h A n Y S said...

nub,

haha~ why so serious~?
rasanya pon kena pukoi gak kot, pukoi dr sudut ataih, tu pasai patoh ke bawah~ heh heh~ ;p

h A n Y S said...

H A N S,

hehe~ dah tak bengang dah.. it took 1 day only.. ngeeee~ ;D

h A n Y S said...

pipoq,

1) kalau rege kat pasaran terang brape pulak? =p

2) aha! good reason! mintak2 lah dia muka iras ashraf muslim n kayooooooooooo~ muahaha~ =p

heyyy~ ni bibik bukan sebarang bibik okeyyyy~ ni bibik graduate U niii..ahahahaha~

level 21? tu level bangunan ke??? =p

heh heh~ =p

h A n Y S said...

aleen aiden,

heheee~ share ngan mak.. =D

h A n Y S said...

CutieIntan,

sabar dah..;)

h A n Y S said...

Nazirul,

dont be.. ;)

sherah said...

pergh kalau i memang bakor dah boss dgn security tu. ape jadah tak jage parking.,pergh panas je i bace ni do. ape jadah curik sidemirror sebelah!

Far8 budak baik said...

cerita lawak..ak nk gelak bolehh...
ahaha..=p..kembali serius..
haah belum pena lgi ak dgr org curi
sidemiror tu..hahaha..
sidemiror kau kuit sgt kot hihi
kes langga lari kot..
selalu gitu..hihi..nnti
dah jumpe gam ehh hehe =)

h A n Y S said...

sherah,

apa blh buat... uhuk2..
;)

h A n Y S said...

Far8 budak baik,

boleh...sila2..sila lah glak dgn jayanya..
=.='

apa jadahnya side mirror nak kiut? HAHAHAHA~ kalau lggar lari, nape bangkai side mirror pon xde? ce kabo..ce kabo..

Jay said...

lawa shawl awk lah.. ngeee..btw sian kat awak, xpe2 t kite carik pencurik tu same2 k?? =)

h A n Y S said...

Jay,

hee~ TQ~ dah berganti dah mende tu, malas dah nak pk..heheee~ ;D