kekasih-kekasih terangku!

TRY THIS!!

"Uda, Cikgu Tak Bagi Rehat.."

::salam readers::

Hari ni budak2 sekolah dah masuk sekolah. Kaurang2 yang still belajar lagi dah pon masuk sem baru.

Sunyi pulak rumah aku ni bila adik2 aku dah  mula start sekolah. Dah takde sesi tarik-tarik rambut. Sesi jerit-menjerit. haha!

Aku tengok Buletin Utama tadi, budak2 yang baru masuk ada yang gembira sebab teruja dan ada jugak yang menangis. Ada yang menangis sampai kena tarik2 lagi. Haha! comel sungguh!

Tapi lain pulak ceritanya dengan adik lelaki aku (adik angkat actually, macam cerita sebelum nini. Takde nya dia nak menangis. Selamber sound cikgunya ada lah.
Masa pakcik aku ambil dia balik dari sekolah, dia cakap:

"Uda, cikgu tak bagi rehat tadi.."

Pakcik aku of course terkejut, cikgu denda dia ke? pakcik aku wonder.

"ha?! kenapa pulak cikgu tak bagi rehat?"

Haha. Boleh dia ngadu tak bagi rehat? Padahal waktu rehat lama lagi.
Ni pulak time dia selamber sound cikgu dia,

"Teacher, lamanya time makan, saya dah lapar ni"


Dia jerit dari tempat duduk dia. Boleh selamber dia tegur cikgu dia macam tu? haha!
Mungkin waktu rehat lama sangat kot daripada waktu rehat masa tadika dulu.
Tu lah dia. Aku panggil budak bijak. Kalau dengan dia, selalu je ada sesi Q and A. Sampai penat lelah kak Melah aku melayan. haha


*banyak pulak 'HAHA' aku kali ni?! hahaha!*
:P









10 si penari jari menaip kata sendiri:

iwan_dextrous said...

dak2 skrg bese r kn..hihih

Dextrous cyber life

h A n Y S said...

@ iwan_dextrous, yeah~ budak2 sekarng..terlebih bijak kot..haha

IMANSHAH said...

haha jugak2..kwang2

budak2 dah tak takut cikgu

h A n Y S said...

@IMANSHAH,
zaman skarang..biasa lah..bdk2 dah terlebih bijak kot~
heh heh~
;D

Along Tapa said...

adik aku baru ari memula masuk darjah 1 dah meloyar buruk kat sekolah..adeh~

Gorengbaek - Lagenda Melayu: Pemberontak yang disanjung

Hangit habis dah - Cik Miamans kata aku frust peringkat tinggi..otak ko!!

h A n Y S said...

@Along Tapa, haha~budak2 skang~

six.september =_= said...

kalau zaman aku dulu, budak2 dtg skolah mnangis, mamposlah kena buli

pipoq said...

sib baik dia tanya bila nak rehat..kalo dia tanya bila nak balik ntah ape la cikgu tu nak jawab agaknya ?

h A n Y S said...

@six.september, ha, betol2! kalau aku dulu, menangis, mesti kena ejek~

h A n Y S said...

@pipoq, haha~ ni baru 1 hari, esok2 kalau berhari-hari, apaa lah Q n A yg cikgunya kena layan ea..haha

Related Posts with Thumbnails