kekasih-kekasih terangku!

TRY THIS!!

Kenangan Sekolah dan Kenangan Berkahwin. erk?!

::salam readers::

Bulan 12 ni banyak betul invitation kenduri2 kahwin kan? Mungkin sebab cuti sekolah kot, even mak bapak budak tak cuti pon. Entah apa kaitan cuti sekolah dengan kenduri kahwin yg banyak. heh~  Member2 aku pon ada lah gak 2 3 orang dah hantar invitation, bersanding and bertunang.. Masing2 hantar pakai facebook (Nasib baik kau jemput face to face ain, kalau tak aku cekik kau! haha). Maju betul =.='. Aku rasa lama-lama nanti invitation pakai kad dah makin expired. Tak syok lah kot. Aku nak gak kad jemputan..boleh simpan buat kenangan, member kahwin kan?.hehe..

Tadi pon pi kenduri kahwin 2 pupu aku. Nasib baik kad hantar sampai umah,hehe .. Seronok tengok dia bersanding, baju cantik! even warna pink. Aku? Biarlah rahsia...agagagaga! (jawapan nak elak kena serbu soalan - 'bila nak kahwin?' 'dah ada yang punya belom?' etc.. =.=' )

Balik dari kenduri 2 pupu aku, aku bawa mak pi beli barang2 sekolah adik aku yang 2 orang tu, si wani and si atam. Kenapa 'atam'? haha..no komen.. ;p
Tengok barang2 sekolah, teringat barang2 sekolah aku dulu, yang sekolah rendah lah, kalau sekolah menengah tu awal lagi kot nak di rewind, i muda lagi yuuuww.. ;p



Mak aku suka belikan kitorang adik-beradik beg brand Swan. Sikit2 swan, sikit2 swan, tu pasal muka aku macam swan, haha 


Sekarang dah berlambak beg tarik (aku panggil) Seronok lah budak2 sekarang, senang kaurang. Dulu ada ke ea? keee...aku yang tak tau?heee..


Aku PAAAAAAALING suka kalau aku dapat pencilcase yang macam atas and bawah2 ni. syuka3! *sila baca dengan nada kanak2 riang*  sebab, mende ni ade dua side, lepas tu ada side untuk letak pemadam aje.. lepas tu ada sharpener yang dah lekat kat situ.. lepas tu boleh main2 bukak 2 2 belah..ouhhh..sheronok nye tayeee... *dialek kanak2 riang* 

 Side atas ni untuk letak pensil! comel kan? comel kan? eee...syaye syukeee laaa... ;p


Side ni pulak untuk letak pembaris! syake syuke syangat! :p

Dulu pakai kaler Lunamaya. Dulu femes kaler ni kot. Sekarang kaler Faber Castell femes lagi kot. Semuanya kot2. haha!

Mak aku wajibkan kitorang ada baju ujan ni dalam beg.. Tak boleh tak ada. Dia prefer kitorang guna baju ujan dari payung. Sekarang jarang aku nampak budak2 guna baju ujan. Diorang lebih suka mandi ujan (dulu syaye pon syuka mandi ujan! syeronok tau awak..syuke2!hahaha~ syengal! ;p).


Tengah2 shopping, tiba2 aku terjumpa kasut kat bawah ni.


Washable? boleh masuk mesin basuh?! makin maju zaman sekarang, makin malas lah orang sekarang termasuk aku hehehe..
keeee..aku yang ketinggalan zamani zaman? hahaha.. maklumlah..aku basuh pakai tangan..orang rajin lah katakan.. (ayat terakhir itu dusta kusta! sila jangan TERjangkit!)




Bila cerita pasal zaman kanak2 ni, terasa cepat sangat masa merangkak. Tup tup, aih? dah beso dah aku? dah anak dara dah aku?
nanti2 pulak, dah nak kawen dah aku? dah nak terberanak dah aku?
lepas tu, aih? dah nak terberanak lagi aku?
lepas tu, eh? aku nak terberanak lagi?? *ulang 10 kali* ouh!!! tak MAUUU!! *jerit* haha
dah lepas 10 kali, then, aik? dah nak bercucu dah aku?
last sekali, eh? dah nak meninggal dah aku?? hahaha.. gurau.. ;p







22 si penari jari menaip kata sendiri:

Hanisah Safian said...

ha ah.kotak pensel tu hot!! hahaha :D

sayang said...

saya darjah 1 pakai pensilbox besi.
haha memories

m i m i said...

saye rindu sngttt kat pensel case yg ade asah pensel tuuu! agk-agk boleh tak nak bawak pegi U? hahaha

Mata Hati said...

seminggu ni penuh dgn undangan kahwin. kat atas meja ada 6 keping kad lagi belum dibuka. kalau tempat yg jauh tu, tak larat nak pergi

h A n Y S said...

@hanisah, hot kan? dlu guna jgk yg same ke??hee..
;D

h A n Y S said...

@sayang, pkai pencilbox ni pon bes, sbb, kalau ada kwn yg tdo je, pakat rmai2 yg pkai pncilbox besi tok jatuhkan pencilbx tu serentak, sure tekejot yg tido tu..hahaha

h A n Y S said...

@mimi,hahahaha...blh je..sure dpt berlagak skit sbb xde org pkai pncilbox yg sm..hee..:D

h A n Y S said...

@mata hati,wah..banyak jgk tu, tp sronok mkn nasik minyak, prot knyang, haha..

mia said...

hahahaa...btol gak ek hanys..sblum ni kite sbuk nk benda3 ni semua..tup3 skrg, rse rindu pulak..akhekhek..

pipoq said...

budak zaman sekarang tetiap tahun nak bukak sekolah je semua nak yang baru..kesian mak bapak..
aku dulu masa sekolah tak pikir pun nak bebenda yang baru, cuma aku suka kalo dapat buku teks yang baru je..
zaman aku dulu kan ada SPBT, sekarang ni ada lagi ke ?

fatin said...

betul2!!skrg ni event pape jmput pkai fb ke..tak besh lah kn..yak happening cm dulu2~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

rindu zaman sekolah dulu

TERKINI: UPDATE BLOGGER@TIMES SQUARE MEETUP~CIK EPAL PON JOIN WOO....

h A n Y S said...

@mia, tu lah.. rindu sgt..rs nak putar blk masa, heh~ridiculous~ ;D

h A n Y S said...

@pipoq,kdg2 parents yg nak blikan.. :) tp biasalah bdk2..dpt benda baru, mesti dorang excited, SPBT skang ada lg, tringat dlu, mesti nak berebut dpt yg baru..haha

h A n Y S said...

@fatin,tu lah..x seronok..kalau ada kad blh buat knangan..;)

Fyzal said...

swan menggamit zaman kanak-kanak. hehehe.

h A n Y S said...

@fyzal, pakai beg swan gak ke? haha..

h A n Y S said...

@gadis kampung separa bandar, rindu jugak! :D

mr_mrs mikko said...

haha..
budak2 skrg ni..bwa payung pn malu...
huh!

apa lagi mo bawa neg nerat mcm dulu...
kalo boleh dorg bawa 1 ja buku..
bgaya ja..

~ MayraAzra~ said...

haha...sngat klaka..wil follow u aftr dis.!

h A n Y S said...

@mr_mrs mikko, kalau payung dah malu, apatah lagi bawak baju ujan..kan?
;D

h A n Y S said...

@MayraAzra,heheee..TERIMA KASIH~~!!!
;D

Related Posts with Thumbnails