kekasih-kekasih terangku!

TRY THIS!!

Kolotkah?

::Salam Readers::

Aku berborak dengan Puan Sipolan tadi.


Puan Sipolan : Eh, kau jangan lalu situ. Situ jam selalu. Karang calar kereta ni. 

Aku : A'ah, laluan situ selalu jam, ramai sangat orang datang makan kat kedai tu.

Puan : Ramai sangat, entah apa yang 'dipakainya', mesti pakai jampi lah tu. Kalau tak, takde nya ramai orang datang makan kat situ.

Aku: Haish..puan ni, tak baiklah. Tu macam dah satu fitnah tu. 

Puan: Alah! Mesti pakai nya tu. Sekarang ni ramai orang pakai, nak lariskan kedai. Jarang ada orang yang tak guna benda tu.

Aku: Rezeki dia tu puan, tak baik cakap macam tu. Mana kita tau dialah orang yang jarang tu. Kita tak tau. 


from google


Diam terus hamba Allah tu. Jawapan terakhir yang aku bagi tu sebenarnya macam satu sindiran. 
Aku bengang. Tak pasal-pasal kedai tu kena tuduh pakai jampi. Puan ada bukti?
Kalau kedai tu ada guna pon, apa bukti yang puan ada?
CONFIRM lah takde. 
Pemikiran puan sungguh, sungguh, SUNGGUH, SUNGGUH KOLOT. betulkah?
Maafkan saya, 
saya tau puan tak baca blog saya. ngiahaha!





8 si penari jari menaip kata sendiri:

anamizu said...

tak baik tuduh tanpa usul periksa kan? ^^


mp3 mashimaro free!!

Mata Hati said...

orang zaman sekarang cepat sangat menuduh dan berburuk sangka

ceghap said...

tak la kolot sangat. tapi bisa menfitnah beliau tu lagi teruk.

h A n Y S said...

@anamizu, semestinya! :)

@mata hati & ceghap, betul..

tiaris ahmad said...

betul3..xbaik tduh. tp ak pnah mkn kt kdai mamak n ak nmpk dorg buh sumtin dlm belanga.sejak tu ak xmkn kt kdai mamak g dah..

h A n Y S said...

@tiaris, itu dah memang nampak.. tp ni tak nampak, nak tuduh2, haih..
;)

Cempakamelati said...

memang kolot..1 lagi dia dengkikan kedai tu..1 lagi lak...mungkin dia yang guna benda tu..

h A n Y S said...

@cempakamelati, eh2, tu pon mcm fitnah gak tu, hehehe~;D

Related Posts with Thumbnails