kita boleh nampak malaikat

sebenarnya hal ni dah lama 'bersawang' kat facebook aku.
masing2 dok tagged. bukan tagged aku, tapi tagged adik aku, member2 aku yang lain. nama pon FB, so boleh tau lah sape ditagged apa,kan?

nah,hari ni, saat ni, aku baca metro (online) pasal hal ni. dah femes dah 'cerita' ni sampai masuk metro.

aku just wonder, takkan begitu mudahnya kita/orang yang rakam tu boleh nampak malaikat via hp?
takkan begitu mudah malaikat tersebut turun ke atas kaabah, lalu diambil dan di'save' via hp?
takkan begitu mudah?
aku tak nafikan, boleh jadi lah kalau kita boleh nampak..atas izin Allah..tapi aku rasakan macam 'benda' ni jadi begitu mudah. paham tak..? tak paham sila buat2 paham. ahak2~

ni aku petik sikit quote dari Pensyarah Pengajian Islam Bahagian Hadis Universiti Sains Malaysia (USM), Dr Mohd Asri Zainul Abidin melalui harian metro:

"Saya tidak nafikan kejadian itu boleh berlaku dengan izin Allah, tetapi kita kena faham, Islam bukan berdiri berasaskan perkara ini sebaliknya keimanan wujud hasil keyakinan terhadap kebenarannya selepas menggunakan akal yang waras bukannya dipengaruhi khayalan” 

tangkap gambo hantu pakai handphone.
*pinjam dari Mr.Gugel.* 

nak baca lebih klik sana

4 comments:

Tapak Kaki said...

hantu tu setan..setan tak da time pose macam ni.hehe

h A n Y S said...

lepas bulan pose..
boleh?..
hehe

~kuyam~ said...

hye hanys,ye ah..sy pon ada tgk video tu..tp xtahu nk caya ke x.but we all muslim noe yg malaikat tu mmg wujud.Allah SWT terang2 nyatakan dlm Al-Quran,so xperlu lah bukti2 mcm ni kan baru kita nk caya..Allahuakhbar..slmt berpuasa anyway :)

h A n Y S said...

@kuyam,hai kuyam~! tak leh pecaya sgt..takut khurafat.. :)