kekasih-kekasih terangku!

TRY THIS!!

celita hantu!

ehem2, salam readers.. hari ni hari senin, oh! aku tak bape suka hari senin. aku sure most of u guys pon tak bape suka hari senin. ye ah, elok2, sedap2 kita dah cuti sabtu and ahad, then hari senin start balik kerja/class kan? tapi,kena face jugak..nama pon life.. yg penting, kita enjoy! (ala2 puteri gitu, ahaks..~!  ngadeh! =.=' )

ok, back to tajuk entry ni, alkisah, aku dok borak2 ngan pakcik aku. syok tau sebenarnya borak2 ngan orang tua2 ni.. banyak benda yang kita tak tau jadi tau. dari kami dok borak2 pasal kerja tetiba terkeluar pulak cerita pasal hantu.

copy from mr.google.
(dah lama tak tgk cite dak comel casper ni)

pakcik aku cerita pasal pengalaman2 dia faced hantu2 yg pernah dia jumpa. at first, katanya, terkejut gak, tapi dah selalu sangat, dah jadi lali.. maklumlah, kerja as contractor, so kadang2 kena kerja kat dalam hutan, kadang2 balik rumah pagi2 buta. so selalulah bertegur sapa dengan hantu2..siap ada hantu yg angkat tangan lagi bila terserempak ngan pakcik!ye ah, dah biasa jumpa kan? miahaha! ok2, bab angkat2 tangan ni tipu ahh.. *wink*

antara info yang aku dapat dari my angkel ni, dia kata, kalau hantu raya, kita tak boleh sebut nama dia, means, kita tak boleh asyik sebut words ni--'hantu raya' dalam apa situasi sekalipon la, walau kita tengah2 borak2 pasal hari raya pon. kenapa ye? sebab pakcik kata bila kita sebut, seolah-olah macam kita panggil2 dia..haaa...nanti dia datanggg..ayooookkk.. MySpace

pakcik ada bagi tips kalau korang nak jumpa hantu, wohoo! siap bagi tips lagi! so, sape2 nak jumpa hantu, dia kata first, korang kena naked, aku ulang N.A.K.E.D ok?! then pakailah kain batik/pelekat.. then korang tawaflah rumah korang dalam hmm..berapa kali erk? alamak! lupa..tehee.. korang tawaf lah berkali2 sampai hantu tu muncul depan mata korang. aktiviti sihat ni perlu dilakukan start midnight ye puan2 tuan2..

ok, tu jelah aku nak cerita kat korang sebenarnya. aku percaya lah yang pakcik pernah beramah mesra ngan hantu2, tapi tang tak leyh sebut nama 'hantu raya' and tips nak jumpa hantu, tu aku musykil..korang pon mesti musykil gak kan?tak caye ah. so kalau korang agak2 nak try tengok betol ke tak, korang try lah wat, aku cadangkan yang naked tuh! miahaha! MySpace

anyway, tak leyh pecaya sangat mende2 ni..same goes macam pantang larang orang tua2 la kan?

hanys:kembali dengan 'aku' *suka!*


3 si penari jari menaip kata sendiri:

whose said...

bulan2 ramadhan ni leh jumpa hantu ker?hehe...
rasakan xleh kut...huhu

cengkerangcipot said...

hahah gile lah..
angkel tu pnh lepak minum2 ngn antoo x??
hehehe..

h A n Y S said...

@whose, xde kot,try lps raya lah..
hahaha..
:D
@cengkerangcipot, ermmm..lupe plak nak tny kat angkel, nanti i tanya,
miahaha
:p

Related Posts with Thumbnails