abang bukan salesman,adik jangan takut..

sedang aku and sisters melayan perasaan dengan mcD,tetiba
"assalamualaikum dik.."
"maaf ganggu.."
"jgn takot.."
"abang bukan salesman.."
aku pandang wani, wani pandang aku,
erk, mamat ni kenapa? aku kata dalam hati,
"boleh abang duduk?"
aku nganggok jek,
dia tarik kerusi kat sebelah aku,
and duduk.
then

"dik, jgn takot..abang bukan salesman, abang dari management bla..nak tanya adik bla... adik pakai minyak wangi tak?bla..bla.." (membebel)
aku menganggokkkk je,
then tetiba dia keluarkan minyak wangi,
"adik student kan?(tunjuk jari ke wani) ha..student dapat 80% diskaun, yang bukan student,(pandang aku) pon dapat diskaun 40%.. harga asal RM 200++, lepas diskaun dapat bla..bla..bla.."

terus dia spray minyak wangi tu kat aku nye lengan dengan galaknya,
eh2!! aku dah pakai minyak aku, nanti becampor, nanti jadi dah tak wangiiii~!!
aku hanya mampu berkata dalam hati jek..
(salah aku kot sebab aku kata aku pakai minyak wangi..)
MySpace

hah! memang sah! tak wangi!! poning kpalo dennnnn!!!
sumpah! pening kepala aku!
si wani tu je cakap "hmm..wangi la kak.."
cit..hidung dah tersumbat lah tuh!

and masa abang tuh tengah promote barang dia,
supervisor mcD sound dia,
"bang, sini tak boleh bla..bla..bla.. mengganggu pelanggan"
"kejap2, satu ni je"
heh, nampak sangat desperate la mamat ni..
MySpace

lepas dia keluarkan ceramah dia tuh,
dia tanya kitorang,
"so, berminat tak"
aku dengan selamber nye geleng kepala,
"tak pe la bang"
ditambah dengan perasa senyuman hambar aku,
then dia mintak maaf sebab ganggu feeling kitorang sambil masokkan minyak wangi dalam beg briefcasenya and teros caw!
briefcase siot...!!
tak leyh blaa..
MySpace

heh,not salesman konon..
kalau dah gitu ceritanya, dia kata dia bukan salesman,
jadi dia apa?
penjual minyak wangi?
oh,ape bezanya??
maybe bezanya ialah:
salesman pakai baju kemeja biasa,
tapi dia pakai kot!
salesman pakai beg jinjit biasa,
tapi dia dengan briefcase gitu!

haih brader2..
takot kene reject awal2 lah tu kalau dia terang2 nampak macam salesman..

MySpace

yang tulus,

11 comments:

paan said...

memang xbleh blah la mamat tue...ye ye jer cakap bukan salesman...aku ingat dia juz nak wat survey..korang kena tipu..haha..nasib bek xterbeli.

Si Bunga said...

haha...hurm weyh hati2 la weyh.. ntah2 minyak senyoyong dier spray kat ko.. tak pasal2 mlm2 kau angau kat laki tuh... hahah :P
aper2 pown hati2 biler berhadapan dgn org tak kenal.. bukan leh cayer org2 skang nie...

h A n Y S said...

@paan,mmg kitorang btl2 ingat dia nak wat survey..
sbb ckp dr management mid valley mende ntah,
eh2..x kene tpu 100%,sbb x terbeli,
ahahaha
mmg xley bla mamat ni!
dia blah jek mmg kene ketawa ngan kitorang~

@si bunga,so far xde la angau kat dia, ngigau ke orang laen ada la,
ekekeke..
;D

daisy said...

jenis orang yang datang kat aku cakap "jangan takut...jangan takut.."aku lagi TAKUT tau takkk~

paan said...

hati2 skit ngan laki2 , walaupun aku laki gak.hahaha

h A n Y S said...

@daisy,hahahaha..
cakap mcm tu sambil muka geleng2,
sure dia bla teros..
@paan,owh, dah tentu..tQ anyway~
so aku kne hati2 gak la ngan kau,
agagaga

Zakiyah Zainon said...

dik...tu namanya marketing exec...heheehh...
usaha cari rezeki yang halal..
cuma tak best, time kita makan pun depa kacau! :P

ira aje said...

haha. sengal je ek mamat tuh!
kalo ira ler, da lme dy kne ~
hee. tak yah lyn lenkali.
buang mase jew!

cikgu isza said...

bahaya gak tu.. buatnyer dia nak pukau ke.. hati2 tau lepas ni..

h A n Y S said...

@zakiyah zainon, ye kot..haha
tp yg x best nye,nape time kite ngah syok layan perasaan dpn mknn, time tu la depa dtg, sepoil la..ehehehe..
;D
@ira aje, kne ape? kene sound ke? woo...brani nye..;D
@cikgu isza, insyaallah,hehe..thanks cikgu..ekeke..
;D

mengenaldiri said...

dear...gler sama.....!
speech die tu sebijik sama..
heee..n org tu pun jual perfume..
heee
ntah2 org yg sama tak???
heee