budak-budak sekarang

aku bc paper berita harian td,
bc yg tajuknya: 40,506 diterima masuk IPTA

pasal budak2 lepasan STPM yg diterima masuk U,
congrates pd dorg!
aku tumpang happy,
teringat balik aku masa dapat masuk UTM dulu,
aku checked keputusan through SMS,

giler happy,
sampai menangis2 and peluk mak aku,MySpace
mana nya tak happy,
masa SPM aku wat main2,
then menyesal,
aku ambik la plak STPM,
since then,
aku tak main2,
jadi nerd!MySpace
haha

anyway,
entry ni bukan pasal aku dulu2 sebenarnya,
actually asal 'ingredient' tajuk paper tuh,

paper tu cakap,
erk,
paper bercakap?MySpace

anyway,
antara quote nya:

'Ketua Pengarah Pengajian Tinggi, Prof Datuk Dr Radin Umar Radin Sohadi, berkata pelajar yang mendapat Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 3.8 atau 3.9 yang memohon kursus perubatan di Universiti Malaya mungkin tidak akan ditawarkan tempat kerana kerana lebih ramai pelajar mendapat PNGK 4.0 memohon.


Katanya, tahun ini ada 2,088 pemohon yang mendapat PNGK 4.0 dan 404 orang ditawarkan ke Universiti Sains Malaysia (USM) yang mempunyai kuasa autonomi untuk memilih pelajarnya dan selebihnya ke universiti lain. '

ok,
pay attention pada yang aku 'bold' kan tuh,

giler pandai budak2 zaman sekarang?!
bila dikata 'lebih ramai pelajar mendapat PNGK 4.0 memohon'
mmg aku admit genius budak2 zaman sekarang,
ish3..MySpace
[terkilan sebab aku bukan salah sorang daripada merekaMySpace]

0 comments: